На 16 август в кината никой не може да те чуе… Неизмеримият космически ужас се завръща на големия екран, олицетворен от иконичния Ксеноморф във фантастичния хорър трилър Пришълецът: Ромул. Режисиран от модерния майстор на хоръра Феде Алварес (Не дишай, Злите мъртви) и продуциран от бащата на франчайза Ридли Скот, филмът обещава киноизживяване в най-добрите традиции на Пришълецът, каквото феновете на епохалната поредица очакват отдавна.
Пришълецът: Ромул разказва напълно самостоятелна история, която се развива между събитията от емблематичните първи два филма от поредицата. Запознаваме се с младия екипаж на космически кораб, който изследва най-затънтените кътчета на изоставената космическа станция „Ренесанс“, където се изправя лице в лице с най-ужасяващата форма на живот във Вселената.
Времето на действието дава възможност на режисьора Феде Алварес да отдаде заслужена почит на абсолютните класики на Ридли Скот и Джеймс Камерън по повече от един начин, като, по неговите собствени думи, Пришълецът: Ромул „обединява бавно нарастващото напрежение и ужас от Пришълецът и експлозивния екшън на Пришълците“.
Тази комбинация е пренесена и в цялостната визия на продукцията и особено в декорите на станцията „Ренесанс“, разделена на две части – „Рем“ и „Ромул“, които са изградени в стила на филмите на Скот и Камерън. „Има моменти, в които героите се разхождат в сектори, изглеждащи сякаш са част от „Ностромо“, а буквално в следващия момент са в Hadley’s Hope“, коментира Алварес.
Новият трейлър ни отвежда още по-дълбоко в дебрите на „Ренесанс“, където виждаме раждането на невъобразимия ужас. Видеото поразява с напрегната си атмосфера, отлична визия и звуков дизайн, но запазва в тайна историята на главните действащи лица и голяма част от изненадите на продукцията, която обещава, че това лято най-смразяващото изживяване в кината е с марка Пришълецът.
Режисьор на Пришълецът: Ромул е Феде Алварес (Не дишай, Злите мъртви), който е и сценарист заедно с Родо Саягуес (Не дишай 2), по образи създадени от Дан О’Банън и Роланд Шъсет. Продуценти са Ридли Скот, Майкъл Прус и Уолтър Хил., а в ролите са Кейли Спейни, Изабела Мърсед, Арчи Рено, Дейвид Джонсън, Спайк Фърн и др.
Писъците започват с Пришълецът: Ромул от 16 август в кината и IMAX.
От няколко години насам Холивуд разработва нов филм от стартиралия преди повече от осем десетилетия франчайз “Мумията”. Оригиналната лента за съживената мумия от 1932-ра година бе последвана от няколко различни филмови интерпретации на темата, като най-известната версия е тази с участието на Брендън Фрейзър и Рейчъл Уайз. За разлика от последните три части обаче новия “Мумията” ще представлява “мрачен екшън-хорър”, чието действие ще се развива в наши дни. През изминалите две години интерес към продукцията изявиха няколко режисьори, сред които се открояваха Лен Уайзмън (“Подземен свят”) и Андрес Мушети (“Мама”).Мушети бе на път да подпише договора за режисура в началото на тази година, но по все още неясни причини той се оттегли от проекта преди няколко месеца. Въпреки това подготвителната работа по новия “Мумията” продължи по план и сега от студиото Юнивърсъл Пикчърс оповестиха, че продукцията вече се е сдобила с нов режисьор в лицето на Алекс Кърцман.За Кърцман, който е известен най-вече като сценарист на първите две части от поредицата “Трансформърс”, това ще бъде втори режисьорски проект след драмата от 2012-та година “Хора като нас”.Изборът на Юнивърсъл Пикчърс съвсем не е изненадващ, тъй като 41-годишния сценарист-режисьор е част от продуцентския екип на “Мумията” от близо две години насам.Все още не се разкрива никаква информация за сюжета на подготвяната лента и поне за момента няма избрани актьори за главните роли. За сметка на това от Юнивърсъл обявиха преди броени часове, че световната премиера на продукцията ще се състои на 24-ти юни, 2016-та година.Подобно на предишните три части от франчайза новия “Мумията” ще разполага с бюджет за снимки от над 100 милиона долара. Надеждата на студиото е, че филма ще сложи началото на нова самостоятелна поредица, в която ще присъстват известните сред хорър-феновете “Чудовища на Юнивърсъл” (сред които се открояват Дракула, Франкенщайн, Невидимият мъж, Човекът-вълк и Фантомът от операта).Алекс Кърцман, който освен режисьор е продуцент и ко-сценарист на “Мумията”, ще започне да снима филмa през първата половина на 2015-та година.До няколко месеца ще стане ясно точно кои актьори ще участват във високобюджетната продукция. ... още »
В края на 2012-та година, след няколко месеца изпълнени със слухове и спекулации, от компанията Юнивърсъл Пикчърс потвърдиха, че приключенската лента с Кристен Стюарт “Снежанка и ловецът” ще се сдобие с продължение. Оригиналната лента на режисьора Рупърт Сандърс натрупа в световен мащаб близо 400 милиона долара и това я превърна в най-големия хит на Стюарт извън поредицата “Здрач”.Първоначалните очаквания бяха, че 24-годишната актриса ще изиграе отново главната роля във втората част, но ситуацията се промени преди около една година когато стана ясно, че “Снежанка и ловецът 2” няма да бъде директно продължение, а предистория. Създателят на оригинала Рупърт Сандърс отпадна от екипа на втория филм и мястото му бе заето от трикратно номинирания за “Оскар” режисьор Франк Дарабонт, който е най-известен с работата си по затворническата драма “Изкуплението Шоушенк”.Кристен Стюарт няма да участват в бъдещия филм, но за сметка на това екранните й партньори от първата част Крис Хемсуърт и Чарлийз Терон ще се превъплътят отново в образите на Ловеца и Равена.Официалното заглавие на подготвяната продукция е “Ловецът” (“The Huntsman”) и малко по-рано днес от Юнивърсъл Пикчърс оповестиха, че световната премиера е насрочена за края на месец април, 2016-та година.Детайлите относно сюжета на лентата се пазят в тайна и една от малкото потвърдени информации е, че историята ще се фокусира върху отношенията между Ловеца и Равена преди първата им среща със Снежанка.Снимките на “Ловецът” ще стартират в средата на 2015-та година, а режисьора Франк Дарабонт ще разполага с бюджет от над 100 милиона долара. Очакванията са, че за разлика от първия филм втората лента ще се разпространява в триизмерен формат.Работата по сценария на “Ловецът” все още не е приключила и поне за момента Крис Хемсуърт и Чарлийз Терон са единствените потвърдени за участие актьори.Световната премиера на приключенския филм ще се състои на 22-ри април, 2016-та година. ... още »
Какво се случва когато киното се срещне с книгата? Tова ще ни разкаже киножурналистката и писателка Станислава Кара в представянето си на “Алея на книгата” във Варна. На 5-ти август в книжарница "Сиела", авторката на "Повикът на щастливата случайност" ще разкаже кои и защо успяха да станат най-касовите екранизации и автори за тази година, какво търсят продуцентите, когато превръщат една книга във филм и коя щастлива случайност срещна холивудски звезди с книгите на Станислава. Според нея втората й книга "Повикът на щастливата случайност", както и дебютният й роман "Фалшът е начин на мислене" са много подходящи за сценарии и това, разбира се, е нейна мечта. И двете книги имат приключенска нотка, като и действието се развива по целия свят. Самата авторка държи да използва само места, които лично е посещавала. Героините й в "Повикът на щастливата случайност", например, се прехвърлят от Лондон в Лос Анджелис, Абу Даби и Тел Авив. Станислава Кара е единствената българска журналистка, която прави разширени интервюта със световни звезди от киноиндустрията като Кевин Спейси, Уилям Дефо, Кенет Брана, Ема Томпсън, Никол Кидман, Тим Рот, ЧарлийзТерон, Аманда Сейфрид, Сет Макфарлън и много други. Срещите й се превръщат в репортажи и документални филми, а журналистката води кинорубрика, както и поддържа свой блог на тази тематика. Английската версия на дебютния й роман "Фалшът е начин на мислене" е вече в ръцете на всички знаменитости, с които се е срещала, включително и на продуценти като Дейна Брунети ("50 нюанса сиво") и Лоренцо ди Бонавентура ("Трансфромърс"). "Повикът на щастливата случайност" също ще се сдобие с английската си версия и то още тази есен. В момента Станислава работи по третата си книга и планира да посети филмовите фестивали във Венеция и Лондон тази есен за още близки срещи с холивудски знаменитости. Можете да се запознаете с материалите на Станислава Кара тук: https://www.youtube.com/user/StasyKarahttp://stasykara.tumblr.com/ "Когато киното срещне книгата"Дата: 05 август от 18.30 ч.Място: Книжарница "Сиела", Фестивален и конгресен център, Варна За допълнителна информация, моля не се колебайте да се свържете с нас. ... още »
Най-популярната банда в света, 91 №1 хитове, 45 милиона продадени албума и над 6 милиона билети от турнетаКонцерът от турнето на ONE DIRECTION ‘WHERE WE ARE’ ще бъде излъчен ексклузивно в кино Арена през октомври само за един уикендСветовните поп суперзвезди One Direction представят незабравимото турне ‘Where We Are’ в кината в цял свят за само един уикенд на 11-ти и 12-ти октомври, предлагайки на феновете възможността да видят вълнуващото шоу на голям екран за първи път. В България концерът може да бъде преживян само в салоните на кината Арена в цялата страна.Концерът ще бъде показан в повече от 50 страни в цял свят с над 10 000 прожекции за само един специален уикенд. One Direction: Where We Are – The Concert Film предлага на феновете възможност да се присъединят към Найл, Зейн, Лиам, Хари и Луи по време на разпродаденото им световно турне. Специалното One Direction преживяване не е за изпускане.Продажбата на билети стартира от 1.08 (петък) на касите в кината Арена в цялата страна.Концерът е заснет на впечатляващия стадион Сан Сиро в Милано и включва всичките най-големите хитове на бандата от „What Makes You Beautiful” до „Story Of My Life”. 15 минути преди концерта са отделени за ексклузивни кадри зад сцената и непоказвани досега интервюта с момчетата от One Direction.Филмовият уикенд през октомври със звездното присъствие на One Direction е възможност за всички феновете в цял свят да видят турнето на своите любимци за първи път в кината и да преживеят съкровени моменти с приятели, доближавайки се, както никога досега, до своите любимци на големия екран с изключителното качество на звук и картина, каквито най-добрите киносалони в света предлагат. ... още »
От петък, 1-ви август, 2014-та година, по кината в България тръгва фантастичния екшън “Люси”, зад чиято направа стои създателя на “Леон” и “Никита” Люк Бесон. Основната движеща сила на лентата е Скарлет Йохансон, която има значителен опит в екшън-жанра, най вече благодарение на участията си във филми като “Островът”, “Отмъстителите 3D” и “Завръщането на първият отмъстител”.Бюджетът за снимки се равнява на 40 милиона долара, а за режисьора Люк Бесон това е първи научнофантастичен екшън-проект от близо 20 години насам.От Юнивърсъл Пикчърс описват лентата като сай-фай екшън с елементи на комиксов филм и агресивната рекламна кампания на студиото изигра основна роля в успешния стартов уикенд в Съединените щати и Канада (само за първите си три дни по тамошните кина “Люси” натрупа приходи от 44 милиона долара).Във филма Скарлет Йохансон се превъплъщава в образа на младата Люси, която след като бива инжектирана със секретен синтетичен наркотик се сдобива със супер сили позволяващи й да мести обекти, да чете мислите на хората и да не чувства никаква болка.Люк Бесон: ““Скарлет има доста опит с екшън-филмите. Винаги съм искал да работя с нея и когато започнах да подготвям “Люси” веднага си я представих в тази роля. Смятам, че този персонаж комбинира всичко, което хората харесват в Скарлет.”Любопитно е да се отбележи, че през годините Люк Бесон е участвал по направата на няколко популярни екшън-филми, в които главните роли са били изпълнявани от жени (сред които се открояват култовия “Никита“, “Жана Д’Арк“, “Колумбиана“ и “Бандитки“).Освен Скарлет Йохансон в “Люси” участват още ветерана Морган Фрийман, Мин-Сик Чой (“Старо момче”) и Амър Уейкед (“Сириана”). ... още »
Малко преди да пристигне в България за снимките на “Непобедимите 2” режисьора Саймън Уест заяви, че се надява да заснеме продължение на дебютната си лента “Въздушен конвой”. Продукцията на Джери Брукхаймър се завъртя по кината през лятото на 1997-ма година и натрупа в световен мащаб малко над 220 милиона долара.Последвалите продажби на DVD също донесоха значителни печалби на студиото Touchstone Pictures, а самия филм продължава да се радва на огромна популярност сред феновете на екшън-киното.Желанието на Саймън Уест бе да привлече за “Въздушен конвой 2” отново Никълъс Кейдж и Джон Кюсак, но в продължение на повече от три години липсваше по-конкретна информация за проекта и актьорския екип.В разпространено малко по-рано днес ново интервю Уест не само потвърди намерението си да направи втори “Въздушен конвой”, но и добави, че ако не може да събере отново същия екип, то тогава ще заснеме различна версия на оригиналната лента, чието действие ще се развива в космоса.Уест пред сайта Screen Daily: “Ще обърнем нещата с главата надолу. “Въздушен конвой” в космоса. Ще бъде студиен проект в който ще има роботи и в който добрите хора ще бъдат всъщност основните злодеи. Надявам се да бъде нещо шокиращо. Ако има интересно написан сценарий мисля, че филма ще се получи.”Все още не се знае какво ще бъде финалното решение по отношение на продължението и за момента няма официално изявление по въпроса от страна на студиото Touchstone Pictures.За сметка на това продуцента Джери Брукхаймър и звездата от оригинала Никълъс Кейдж нееднократно заявиха, че имат желание да работят по евентуален “Въздушен конвой 2”.Следващият проект на Саймън Уест е екшън-комедията “Salty”. Още преди премиерата на лентата ще стане ясно дали Уест ще режисира продължението на “Въздушен конвой” или ще се насочи към “космическата вариация” на първия филм. ... още »
Напълно очаквано триизмерната приключенска лента на Брет Ратнър “Херкулес” оглави българската бокс офис класация. Без да бъде изправен срещу други премиерни заглавия и разчитащ на участието на любимеца на младата публика Дуейн Джонсън 100-милионния филм на Парамаунт Пикчърс регистрира напълно стабилни стартови приходи в България. За първия си уикенд на родна почва (25-27 юли) “Херкулес” вкара в касите на кината общо 285 475 лева, което е по-добър дебют от този на “300: Възходът на една империя” (278 349 лева) и “Легенда за Херкулес” (130 157 лева).Лентата на Брет Ратнър бе предшествана от силна рекламна кампания в България, която в комбинация с популярността на Дуейн Джонсън на практика гарантира добри стартови приходи. Родната публика винаги е била привличана от подобни приключенско/фантастични 3D-екшъни и съдейки по спечеленото до момента “Херкулес” по всяка вероятност ще се нареди до заглавията с общи приходи от над един милион лева. За изминалите пет дни от премиерата си лентата е натрупала в световен мащаб 58 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 150 милиона.На второ място в класацията застава анимацията “Самолети: Спасителен отряд”, която за изминалия уикенд (25-27 юли) е добавила към актива си допълнителни 42 743 лева. От състоялата се преди десет дни премиера “Спасителен отряд” е натрупал общо 174 333 лева, което е сравнително скромно постижение на фона на резултатите на първата част от 2013-та година (която за същия период от време спечели малко над 250 хиляди лева).Що се отнася до анимираните продължения втория “Самолети” няма да повтори успехите на “Как да си дресираш дракон 2” и “Университет за таласъми”, което разбира се не е изненадващо, тъй като в случая става дума за далеч по-непретенциозна анимационна поредица. В най-добрия случай “Спасителен отряд” ще бъде свален от екраните с приходи от близо половин милион лева.Лидерът от изминалата седмица “Секс запис” сега заема трета позиция. За изминалите десет дни от премиерата си филма с Камерън Диас и Ели Кемпър е вкарал в касите на кината 168 683 лева, което е задоволително постижение за оригинална комедийна продукция с високо възрастово ограничение. Пиперливите студийни комедии имат своята публика в България и въпреки че не трупат рекордни приходи те все пак успяват (в повечето случаи) да намерят място в родния топ 10.“Секс запис” се представя по-добре от предишните две комедии с Камерън Диас “Палавата класна” и “Отмъщение по женски” и преди да приключи похода си по кината филма най-вероятно ще достигне границата от 400 хиляди лева. В световен мащаб приходите на комедията се равняват на 38 018 953 долара.“Как да си дресираш дракон 2” е на четвърто място, със спечелени за шест седмици по кината 818 257 лева. Триизмерният филм на Дийн Деблоа се изкачи с една позиция нагоре и само за изминалите седем дни увеличи постъпленията си с допълнителни близо 70 хиляди лева. Въпреки не особено впечатляващия стартов уикенд “Как да си дресираш дракон 2” успя да набере скорост през втората си седмица в България и в крайна сметка остави далеч зад себе си своя предшественик от 2010-та година (който бе свален от екраните с приходи от около 300 хиляди лева). Границата от един милион лева няма да бъде достигната, но все пак филма вече намери място сред приличните летни успехи на 2014-та година.Сай-фай екшъна на Майкъл Бей “Трансформърс: Ера на изтребление” заема пета позиция в тазседмичния бокс офис. За близо пет седмици в България четвъртата част от хитовия франчайз е натрупала 1 017 725 лева – резултат, който автоматично нарежда лентата сред най-големите хитове на тази година. До броени дни “Ера на изтребление” ще подобри постижението на предишния филм от поредицата, който през 2011-та година бе свален от екраните с приходи от близо 1.1 милиона лева. В световен мащаб четвъртия “Трансформърс” също се представя успешно – приходите до момента се равняват на близо един милиард долара и това нарежда на филма на първо място в класацията на най-печелившите заглавия на годината.“Зората на планетата на маймуните” застава на шеста позиция, със спечелени за три седмици 260 328 лева. Въпреки че става дума за високобюджетно лятно продължение в триизмерен формат приходите до момента не могат да бъдат наречени впечатляващи – факт, който едва ли е изненадващ като се има предвид, че поредицата “Планетата на маймуните” не се радва на огромна популярност сред младата публика. Що се отнася до България “Зората на планетата на маймуните” бе отчасти засенчен от “Трансформърс: Ера на изтребление” и по всичко изглежда, че филма ще приключи похода си по кината с приходи в рамките на 450-500 хиляди лева.Седмото място е за фентъзито “Господарка на злото”, което въпреки конкуренцията и изминалото време от премиерата продължава да се задържа в топ 10. За девет седмици по кината филма с Анджелина Джоли е спечелил впечатляващите за оригинално заглавие 1 339 232 лева – сума, която превръща триизмерната продукция в един от най-изненадващите хитове от изминалите пет години. В случая успешното бокс офис представяне в България съвпада със световното. Общите международни приходи на “Господарка на злото” се равняват на 715 милиона долара – резултат, който надмина многократно предварителните очаквания на продуцентите и нареди филма на трето място в класацията на най-успешните ленти на годината.Комедийният “Внедрени в час 2” е на осма позиция в класацията, като за шест седмици е спечелил общо 369 943 лева. Филмът с Джона Хил и Чанинг Тейтъм надмина многократно постигнатото от първата част (около 180 хиляди лева) и след седмица и половина ще може да се похвали с приходи от над 400 хиляди лева. В световен мащаб “Внедрени в час 2” е спечелил 278 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 60 милиона.Триизмерният “На ръба на утрешния ден” заема девето място, със спечелени за осем седмици 529 719 лева – стабилна сума за оригинален сай-фай екшън, който бе принуден да се бори за зрителското внимание с мащабни заглавия като “Годзила” и "Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще". Въпреки силната конкуренция филма с Том Круз успя да намери своята публика и до момента той е бил гледан от над 52 хиляди зрители.В Съединените щати “На ръба на утрешния ден” се представи под очакванията, но приходите извън границите на Северна Америка (равняващи се на 261 милиона долара) превърнаха лентата в приличен бокс офис успех.Десетата позиция е заета от криминалния трилър “Чистката: Анархия”, който се прожектира на родна почва от десет дни насам. За този период от време лентата с Франк Грило е натрупала 25 633 лева, което е очаквано скромен резултат за нискобюджетно и слабо рекламирано продължение на филм, който не се сдоби с киноразпространение в България.“Чистката: Анархия” са радва на далеч по-големи успехи в САЩ и по всичко изглежда, че в България филма ще регистрира крайни приходи от около 45 хиляди лева. Общо по света филма на Джеймс Демонако е натрупал 60 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 20 милиона. ... още »