Поглезете ги със специалната селекциа на #zooplus, посветена на #ГарфилдФилмът тук: https://www.zooplus.bg/ , а може и да спечелите супер кинонаграда.🎁!
Почивни дни - забавления или приключения - какво избирате? А на най-мързеливият домашен котарак скоро ще му се наложи да напусне комфорта на дивана! #ГарфилдФилмът - от 24 май само в кината.
Филмът „Кустурица. Балкански хулиган” от документалната поредица на bTV „НепознатиТЕ” е включен в официалната програма Ново българско документално кино на започналия на 9 март 16-ти Международен София филм фест.Това е първият филм на bTV, включен в официална програма на фестивала до момента. След преследване от няколко години едва през 2012 журналистът Георги Тошев успява да се добере до прочутия режисьор.В рамките на няколко месеца го снима в Русия, Белград и Дървен град. Снимките започват през юни 2011 и приключват в края на януари в Република Сръбска. Филмът е увлекателен разказ за това какво се случва днес с един от най-колоритните световни кино разказвачи, известен с буйния си нрав и особено отношение към журналистите. Преди няколко години Кустурица дори се сби с репортер на фестивала в Кан.Режисьор, актьор, музикант, организатор на фестивал, съпруг, баща, дядо, приятел, професор….Емир Кустурица има много лица. Кое обаче е истинското? „За мен това беше едно невероятно приключение. Преминах през различни състояния – на радост, респект, гняв, яд, възторг. Това може да предизвика у мен само един гений, какъвто безспорно е Кустурица. Щастлив съм, че направих този филм, защото той говори по един умен начин за света, в който живеем, за нещата, които преминават през нас …и които остават в нас”, казва авторът Георги Тошев. В това дълго пътуване през света на Кустурица голяма помощ оказва журналистът и редактор на филма Ана Йованович, операторите Виктор Попов и Румен Василев, режисьорът Явор Веселинов и продуцентът Румяна Цанчева. „Кустурица. Балкански хулигат” е неочаквана среща с един от най-интересните европейски режисьори. Пътуване към паметта и забравата. Отвъд успеха, парите, зависимостите и суетата.Вглеждане в света на Кустурица и неговия дървен град в Мокра гора. Филмов разказ за спечелените и загубени битки. За любопитството да продължаваш да правиш кино.„Човешкият род се намира в една голяма парадоксална ситуация. Ако човекът иска да продължи да живее, трябва да се научи да забравя. Но не смее да забрави онова, което е в основата на характера и същността му”.Емир Кустурица Зрителите на bTV ще гледат в две части телевизионната версия на филма до края на месец март в поредицата „НепознатиТЕ”. ... още »
Въпреки че получи забрана от баща си да се връща у дома, Мария все пак ще се осмели да влезе в родната къща, за да се види с близките си. Еуфорията от нейното завръщане ще бъде развалена от Рангел, който отново ще обърне гръб на дъщеря си и ще я изгони.Този път обаче Гълъбина няма да остане безучастна към държанието му и ще го изненада неприятно. Съпругата му категорично ще се обяви срещу неговото решение и ще протестира по собствен начин. Какъв е той, зрителите ще разберат в следващия епизод на „Столичани в повече”, утре, от 21:00 часа, по bTV. Притиснати от обстоятелствата, Лютови ще са принудени да приютят младоженците вкъщи. Докато Йордан се опитва да се примири със ситуацията, новината за новата снаха няма да даде покой на Славея. Нещастието им ще стане още по-голямо, когато разберат, че и другата снаха – Йовка, се е върнала при Спас.Самата Йовка ще бъде измъчвана от мисълта, че вероятността Радко да е бащата на детето й е огромна и ще вземе решението да направи аборт. ... още »
Известните холивудски актьори Фелисити Хъфман и Уилям Х. Мейси се сдобиха със своите звезди на холивудската Алея на славата в един същ ден. Номинираните за “Оскар” изпълнители се превърнаха във втората съпружеска двойка, след Лорън Шулър Донър и режисьора Ричард Донър, които бяха почетени със звезди на един и същ ден. Двамата се женят през 1997-ма година и продължават да бъдат едни от най-търсените актьори за поддържащи роли в Холивуд.Мейси има участия в хитове като “Плезънтвил”, “Еър Форс Едно” и “Джурасик Парк 3”, а Хъфман е най-известна с ролята си на Линет Скаво от популярния телевизионен сериал “Отчаяни съпруги”. Двамата актьори имат и по една номинация за награда “Оскар” за изпълненията си в “Трансамерика” (Хъфман, в категорията “Най-добра актриса”) и “Фарго” (Мейси, в категорията “Най-добър поддържащ актьор”).На общата церемония по откриването на звездите им преди няколко дни присъстваха както техни фенове, така и други известни лица от шоубизнеса, сред които писателят Дейвид Мамет и сценариста на “Социалната мрежа”, Арън Соркин.“Уилям и Фелисити са едни от най-уважаваните от мен актьори. Филмографиите и превъплъщенията им говорят сами за себе си. Това са двама доказани таланти, за които беше само въпрос на време преди да получат своите звезди на Алеята на славата”, заяви по време на церемонията Арън Соркин.През годините двамата актьори са си партнирали на големия и на малкия екран множество пъти – най-известния филм в който са участвали заедно е режисираната от Пол Томас Андерсън драма “Магнолия”. Освен това, те имаха и няколко общи появи в успешния телевизионен сериал “Спортни нощи”.Любопитно е да се отбележи че в непосредствена близост до новооткритите звезди на Мейси и Хофман се намират звездите на певицата Шер, режисьора Уилям Фридкин, Сюзън Сарандън, Бети Уайт и на познатия от “Изкуплението Шоушенк”, Тим Робинс. В момента, Уилям Х. Мейси се снима в сериала “Безсрамен”, а Фелисити Хъфман приключва с работата си по последния сезон на “Отчаяни съпруги”. ... още »
През есента на 2010-та година, от студиото Lionsgate оповестиха, че ще финансират направата на продукцията “Веселите убийства” (“The Happytime Murders”), описвана като “безкомпромисен нео-ноар филм, в който хора и кукли ще разследват жестоки престъпления”. Необичайният сюжет и обещанията на продуцентите че лентата ще бъде единствена по рода си привлякоха интереса на няколко холивудски звезди, сред които и Камерън Диас.В самия край на 2010-та актрисата бе основен кандидат за една от главните роли във “Веселите убийства”, но тъй като снимките бяха отложени за неопределен период от време, тя бе принудена да напусне проекта. Сега, година и половина по-късно, лентата е отново в активен период на препродукция и очакванията са че снимките ще започнат в края на предстоящата есен.От Lionsgate потвърдиха информацията и заедно с това оповестиха че главната женска роля (същата за която кандидатстваше Камерън Диас) най-вероятно ще бъде поверена на актрисата от “Новогодишна нощ” и тазгодишния “Ловец на глави”, Катрин Хейгъл.Хейгъл все още не е подписала договора за участие, но вече провежда разговори с продуцентите на филма. Освен информацията за Хейгъл, от студиото разпространиха и две концептуални рисунки от “Веселите убийства”, които ясно илюстрират какъв ще бъде света в нео-ноар продукцията. На първия кадър се вижда главния куклен герой “детектив Фил Филипс”, а на втория е изобразена сцена на убийство, която бива разследвана както от Филипс, така и от неговите партньори от полицията (които ще бъдат изиграни от истински актьори). Въпреки че става дума за концептуално изкуство, източници от Lionsgate заявиха че главния герой ще изглежда точно по този начин и екипът на филма дори е заснел няколко пробни сцени в които той обсъжда престъплението с партньорите си.Режисурата на “Веселите убийства” е поверена на Брайън Хенсън (сериала “Фарскейп”), а според сценариста Тод Бърджър (“Южняшки истории”) готовия филм ще бъде “уникален по рода”, и въпреки участието на кукли в стил “Мъпетите”, той няма да бъде предназначен за деца.Действието на криминалната лента ще се развива в свят в който хора и кукли живеят заедно, но независимо от опитите и на двете страни, куклите продължават да бъдат третирани като второразредни същества и често стават жертва на човешката жестокост. Ситуацията ескалира още повече, когато куклите-актьори от популярното през 80-те години детско шоу “The Happytime Gang” започват да умират един след друг при мистериозни обстоятелства. За разрешаването на случая е нает бившия полицай и настоящ частен детектив Фил Филипс, чиито брат също е бил убит преди години от неизвестен извършител. Заедно с партньора си Едуардс, Филипс ще трябва да открие убиеца преди да е станало твърде късно.Режисьорът Брайън Хенсън вече се среща с актьори за останалите “човешки” роли във филма, а до няколко седмици се очаква участието на Катрин Хейгъл да бъде потвърдено. Има слухове че “Веселите убийства” ще бъде заснет в триизмерен формат, но за момента няма потвърждение от продуцентите.В най-добрия случай, криминалната лента ще тръгне по кината през втората половина на следващата година. ... още »
ЖЕРАР Наивен млад французин, който идва в България по работа. Изтънчен, внимателен и много влюбен в селянката Магдалена. Романтичната му инпулсивност го кара да вземе няколко неблагоразумни решения, които водят до комичен сблъсък на култури и променят живота му.В ролята: Любомир Ковачев.МАГДАЛЕНА Момиче от село с буен нрав и гореща кръв. Импулсивна и безкомпромисна. Въпреки нежната си външност, Магдалена е готова да избухне във физическа саморазправа с който и да е противник. Зад всичко това обаче се крие чувствителна и ранима жена.В ролята: Саня Борисова.КАЛИН Калин е отдаден на работата и спорта млад мъж, който се старае да контролира емоцийте си и, ако е възможно, изобщо да не ги показва. Но сърцето не може да бъде управлявано и в един момент Калин се сблъсква с непознати чувства, с които не знае как да се справи.В ролята: Ники Илиев.ЗЛАТАН Добродушен селянин, баща на пет деца и мъж под чехъл. Златан прави всичко, което жена му Гина иска от него, и си търси повод да се напие винаги, когато тя не е наоколо.В ролята: Валентин Гошев.МАЙКАТА НА ЖЕРАР (ЕЛИЗАБЕТ) Майката на Жерар е елегантна жена на средна възраст, която живее в спомените си. Въпреки, че не го признава, тя все още не може да превъзмогне липсата на бившия си съпруг.В ролята: Катрин Готие.БАЩАТА НА ЖЕРАР (ВЕНСАН) Венсан е мъж в криза насредната възраст, напуснал жена си заради два пъти по-младо от него момиче. Да живее с новата си любима обаче страшно го изморява и той осъзнава, че няма да може дълго да поддържа нейното темпо, включващо непрекъснато ходене по дискотеки, молове и купони.В ролята: Кристоф Ламбер.СТОЯНКА Учителка по френски от Банско. Наивно романтична натура.В ролята: Елен Колева.ПОЛИЦАЯТ Безкрупулен и зъл български полицай.В ролята: Асен Блатечки.ДРУГИГИНА – В ролята: Жулиета Колева. Жена на Златан. Силно ревнива.МОМЧИЛ – В ролята: Юлиян Ковалевски. Баща на Магдалена. Добродушен селянин, силно привързан към дъщеря си.МИНКО – В ролята: Васил Грънчаров. Син на Златан. Млад селянин, който от всичко на Света най-много мрази Крум.КРУМ – В ролята: Станислав Дойнов. Син на Момчил и брат на Магдалена. Млад селянин, който от всичко на Света най-много мрази Минко. По лошо стечение на обстоятелствата във втората половина на филма двамата делят една болнична стая.МАГДАЛЕНА 2 – В ролята: Адриана Кънчева. Дъщеря на Златан и Гина.ЛЮДМИЛА – В ролята: Лина Гагова. Дъщеря на Златан и Гина.КАЛИНА – В ролята: Геновева Крумова. Дъщеря на Златан и Гина.ПЕТРИНКА – В ролята: Илияна Коджабашева. Дъщеря на Златан и Гина. Несподелено влюбена в Жерар.ДОКТОР – В ролята: Георги Кадурин. Жевеещ в града селянин, който мрази другите селяни. ... още »
Първият български исторически психо-трилър „Номер 1000“ ще бъде показан в кината в цялата страна от 6 април.Действието се развива в две епохи, Първото българско царство и наши дни 21 век и разказва за сблъсъка между 1300 годишен войн, превърнал се в клошар и студент от наши дни, който е склонен към самоубийство. Официалното представяне на лентата беше на 20 януари пред препълнена зала в Дома на киното в София.Филмът е с продължителност 50 минути и е изцяло частно финансиран от създателите му.„Номер 1000“ ще бъде показван в голям брой кина в цялата страна.Ето и кои са те:СОФИЯ: Дом на КинотоЕвросинемаКино "Влайкова"ПЛОВДИВКино "FACES"БЛАГОЕВГРАДCinemaxГОЦЕ ДЕЛЧЕВНово Кино ПарадизоСЛИВЕНКино Агликина ПолянаСИЛИСТРАКино СилистраГАБРОВОКино АлекоТЪРГОВИЩЕКино ЦентрумДОБРИЧКино ИкарЯМБОЛКино Елит ... още »
Режисьорът Уди Алън продължава кино обиколката си в Европа и ще снима следващия си проект в Дания.Алън снима повечето от ранните си филми в родния си град Ню Йорк, но в последните години се отказа от Голямата ябълка, за да се възползва от данъчните облекчения и интересните места в Европа.Той снима няколко филма в Лондон - от "Мач Пойнт" до "Ще срещнеш висок тъмнокос непознат". "Вики, Кристина, Барселона" беше заснет в Барселона, Испания, а "Полунощ в Париж" - във Франция.За последния си филм "Nero Fiddled" Алън избра Италия, припомня БГНЕС.Сега режисьорът за първи път е насочил поглед към Скандинавия и ще снима все още неозаглавения си нов проект в Дания, съобщава "Холивуд Рипортър".В момента Уди Алън води преговори да работи по лентата в столицата на Копенхаген. ... още »
от Стефан ДимовСлед успеха на френският ням, черно-бял филм – „Артистът”, във всяко едно отношение, нека споменем още няколко черно-бели ленти, които през годините бяха оценени или недооценени.1979 – „Манхатън” на Уди АлънОтличия – награда Сезар, 2 награди БАФТА, 2 номинации "Оскар", номинация "Златен Глобус", номинация от режисьорската и сценаристската гилдия на АмерикаПриходи – 40 милиона долараУди Алън решава да заснеме филма си в черно-бяло, защото „това ще даде един страхотен изглед на Ню Йорк, който е един вид герой във филма” и също така, Алън си спомня Ню Йорк от детството си в черно-бяло, „поради множеството стари черно-бели снимки, филми и книги за града, в който винаги чувам музиката на Гершуин.”1980 – „Човекът-слон” на Дейвид ЛинчОтличия – награда Сезар, 3 награди БАФТА, 8 номинации "Оскар", 4 номинации "Златен Глобус", номинация от режисьорската и сценаристската гилдия на АмерикаБюджет – 5 милиона долараПриходи – 40 милиона долараПродуцентът на филма, Мел Брукс, лично наел Дейвид Линч като режисьор (поради силните си адмирации към „Гумена Глава” (1977) на Линч) и изискал, „Човекът Слон” да бъде заснет в черно-бяло. Брукс, също така решил да махне името си от маркетинговата кампания на филма, както и от надписите, за да предотврати погрешни реакции и очаквания за филма от страна на публиката, предизвикани от собствената му комедийна кариера.1980 – „Разяреният Бик” на Мартин СкорсезеОтличия – 2 награди "Оскар", награда "Златен Глобус", 2 награди БАФТА, 6 номинации "Оскар", 6 номинации "Златен Глобус", номинация от режисьорската гилдия на АмерикаБюджет – 18 милиона долараПриходи – 23 милиона долара (САЩ)Един от най-епичните, сурови и брутални филми правени някога (не само по отношение на готовия продукт, а и продукцията на филма, което е няколко пъти по-драматично от самата лента). Скорсезе искал филмът му да се различава от другите цветни филми, а и също така да избегне един от тогавашните проблеми с избледняване на цветната лента.1980 – „Спомени от Звезден Прах” на Уди Алън1982 – „Рибка Боец” на Франсис Форд Копола1984 – „По-Странно от Рая” на Джим Джармуш1986 – „Извън Закона” на Джим Джармуш1987 – „Криле на Желанието” на Вим Вендерс1991 – „Сенки и Мъгла” на Уди Алън1993 – „Списъкът на Шиндлер” на Стивън Спилбърг1994 – „Продавачи” на Кевин Смит1994 – „Ед Ууд” на Тим Бъртън1995 – „Мъртвец” на Джим Джармуш1998 – „Знаменитости” на Уди Алън1998 – „Следенето” на Кристофър Нолан1998 – „Пи” на Дарън Аронофски2001 – „Човекът, който не беше там” на Братята Коен2003 – „Кафе и Цигари” на Джим Джармуш2005 – „13” на Гела Баблуани2005 – „Лека нощ и Късмет” на Джордж Клууни2005 – „Град на Греха” на Робърт Родригез, Франк Милър и Куентин Тарантино2006 – „Добрият Германец” на Стивън Содърбърг2007 – „Не съм Там” на Тод Хейнс2008 – „Пресеполис” на Венсан Паронно и Маржан СатрапиДзифт (2008)Режисьор: Явор ГърдевСлед като спечели сребърен Св. Георги и наградата на федерацията на руските филмови клубове на фестивала в Москва, Дзифт накара българската публика отново да започнат да си купуват билети за родни продукции. Също така ни показа, че сценарист и режисьор, дебютанти в киното, могат да направят пълноценен, оригинален и напълно жанров филм, без той да наподобява на нещо или да се опитва да бъде такъв, какъвто не е.Приет радушно от публиката и критиката, все пак голяма част от хората в България, занимаващите с кино не го удостоиха с похвалите си, защото „обвивката на филма надхвърляла съдържанието” ... или по-скоро, защото именно дебютанти им показват как се прави сериозно световно кино с голяма идейност и фантазия. Въпреки, че е заснет цветно (цветен трейлър на филма може да се види в dvd изданието), филмът би изглеждал коренно различно и далеч не толкова стилно, ако бе представен на публиката в такъв вариант.Точно черно-белия изглед, стилната кинематография на Емил Христов, брилянтния задкадров глас на Захари Бахаров и нелинейната структура ти дават желание да се любуваш на „Дзифт” отново и отново. За филма, легендарната актриса Лив Улман (председател на журито в Москва през 2008) казва:„Българският филм беше невероятен. Това е дебют, фантастичен от към кинематография, просто е фантастичен.” През 2009, „Дзифт” става първият български филм, излъчен по HBO. Може да го гледате онлайн вече и тук netcinema.bg.Контрол (2007)Режисьор: Антон КорбинЛюбител на английската пост-пънк група Joy Division още от началото им, плодородния фотограф и режисьор на клипове, Антон Корбин, прави своите първи стъпки в кариерата си точно със снимки на Joy Division (в края на 70-те), които го изтласкват нагоре в средите. Животът на Корбин по онова време до голяма степен се преплита с този на групата, тъй като той се мести да живее в Англия, за да е близо до тази музика. Осем години след смъртта на вокалиста на Joy Division, Иън Къртис, Корбин заснема видеото към песента „Atmosphere”, а през 2005, той решава да направи дебюта си в киното точно с биографичен филм за Къртис, като финансира половината бюджет (2,3 милиона паунда) от собствения си джоб и избира да го заснеме в черно-бяло, за да отрази по-точно атмосферата на Joy Division и настроението на епохата.Филмът получава огромно европейско признание, като е обявяван неведнъж за най-добрия британски филм на 2007, получава 3 награди в Кан, награда в Стокхолм, Братислава, Чикаго, награда от Empire и БАФТА, и е добре приет от членовете на групата, които споделят, че въпреки сравнително точното изобразяване на събитията, всъщност „истината е прекалено скучна” и е трябвало определени неща да се изменят. В интерес на истината, „Контрол” е един постен и доста скучен филм, който все пак те потапя в атмосферата на групата, главния герой и времената, но не задоволява цялостните ти нужди като зрител и остава на светлинни години от виртуозния „Доорс” на Оливър Стоун.Омраза (1995)Режисьор: Матийо Касовиц„Омразата поражда омраза”През 1993, момче от заирски произход, приятел на сценарист-режисьора Матьо Касовиц от предградията, е задържано от полицията, завързано за радиатор с белезници и застреляно в главата от полицай, който „е бил изневрен от думите на 17 годишния младеж”, и докато го е заплашвал, пистолета му неволно гръмнал.Младият Матьо се вдъхновява от случая и решава да направи филм за нетърпимостта между различните етнически и обществените слоеве във Франция, и омразата между тях. Самият Касовиц черпи опит и от собствените си участия в подобни размирици, показани във филма.„Омраза” е суров, непринуден и изключително реалистичен, а малкият бюджет, с който разполага, кара Касовиц да композира и изпълни филма си с ръчна камера, да снима в черно-бяло с минимални специални ефекти и множество натурчици. С превъзходен и ескалиращ сценарий, реални локации в парижко предградие, усещане за документалност, тематичен монтаж, експлозивен Венсан Касел и феноменална кинематография (която не се забравя), „Омраза” се превръща в един от върховните френски филми на 90-те, определен от The Times като „един от най-унищожително критикуващите и ефектни урбанистични филми правени някога”. Вторият пълнометражен филм на Касовиц му спечелва награда за най-добър режисьор в Кан, номинация за Златна Палма, награда Сезар и отличие от Европейските Филмови Награди. Списание Empire го слагат на 32 място в „100-те най-добри филма от световното кино” през 2010, а филмът държи перфектен „свеж” рейтинг от 100 % в сайта rottentomatoes.com.„Анжел-А” (2005)Режисьор: Люк Бесон„Първия ми голям трепет в правенето на този филм бе преоткриването на Париж. „Последната Битка” (1983) ми позволи да зърна неговата плът и скелет. "Метро” (1985) ме отведе във вътрешностите му. Това, което ми остана да открия, бе истинския, прекрасен Париж – този, който омайва милиони туристи сяка година, а ние, парижаните, подминаваме с наведена глава всеки ден, изгубени в собствените си светове. След всички тези години, имах пламтящо желание да заснема чудесата на Париж, които са били свидетел на всички мои радости и тъги.”След като работи по „Петият Елемент” и „Жана Д’Арк” едно след друго, почти без уийкенд почивка, Люк Бесон е тотално изтощен и донякъде „изключен от целия процес ”, и той не снима филм през следващите 6 години, докато не се завръща към своя стар, 10-годишен сценарий, в който са поставени основите на историята, но липсват репликите на героите.Съюзявайки се с близкия си оператор, Тиери Арбогаст („Никита”, „Леон”, „Петият Елемент”, „Жана Д’Арк”), Люк точно и ясно му обяснява какво иска да направят (без да му дава сценария) и как да уловят в черно-бяло чудесата на Париж, когато той е окъпан в нереално-естествената светлина на зората. Резултата е „Анжел-А”, една съвременна, рядка и изключително красива приказка, която за огромно съжаление е неизвестна на широката публика. Един от тези чисти, леки и лишени от всякаква вулгарност филми, които достигат до най-дълбоките кътчета в душите на своите герои, а карат тези на зрителите да летят. Въпреки 11-те години между тях, разликата в жанра и сюжета, докато гледаме филма откриваме немалки прилики и няколко умишлени препратки към „Леон”. С бюджет от 15 милиона евро, филмът не възвръща дори и част от него, като същевременно не получава и нито една награда или номинация от фестивал. ... още »