След като хитовата анимация Смелата Ваяна от 2016 г. се превърна в абсолютна глобална сензация и докосна семейства по целия свят, е време отново да стягаме багажа, защото от 29 ноември се отправяме към Мотонуи и неговите удивително блестящи брегове със Смелата Ваяна 2. Връщаме се във вдъхновения от полинезийските традиции свят за дългоочакваното продължение, което ще ни отведе далеч отвъд познатите води и ще ни залее с неповторими емоции.
В Смелата Ваяна животът на любимата ни героиня претърпява неочакван обрат, когато тя получава обаждане от предците си и е призована да обедини своя народ. Не след дълго авантюристичната и енергична мореплавателка се впуска в ново епично пътешествие. Обединила отново сили с полубога Мауи и придружена от чисто нов екипаж от колоритни герои, Ваяна отплава за необятните и загадъчни морета на Океания. Търсенето им ги отвежда до отдавна изгубени води, където се сблъскват с митични същества, древни загадки и скрити опасности на всяка крачка.
В ексклузивния първи трейлър се разкрива зашеметяващата анимация, която ни очаква, като видеото същевременно загатва за част от хумора и екшъна, които предстоят. Виждаме Ваяна, която се подготвя за поредното си приключение, срещаме се със стария ѝ приятел Мауи, чиято ярка личност просто не може да остане незабелязана, и се запознаваме с част от новите интригуващи герои.
Режисьори на Смелата Ваяна са Джейсън Хенд и Дейвид Г. Дерик Дж., който е и сценарист на филма. Продуценти са Ивет Мерино, Кристина Чен. В оригинал ролите озвучават Аули'и Кравальо, Дуейн Джонсън, Алън Тудик и др.
Ставаме част от екипажа на Смелата Ваяна от 29 ноември само в кината на 2D и 3D.
Мира Добрева ще запознае зрителите с талантливия творец Цветомир Георгиев. Срещата е тази неделя в предаването на БНТ1 – „Денят отблизо” с Мира. Българинът рисува фантастични чудовища и супер герои за едни от най-успешните холивудски продукции като "Трансформърс 3", "Сблъсъкът на титаните", "Възходът на планетата на маймуните", "Зеленият фенер"и "Пърси Джаксън". Започнал като дизайнер на персонажи в света на компютърните игри, в момента е един от най-добрите художници в цял свят. За тези и още интересни подробности от живота си, Цветомир ще разкаже на живо в студиото на Мира Добрева. Водещата среща зрителите и с изобретателя Георги Чипов. Той ще представи иновативни технологии, където 3D принтери създават сгради, обувки и дори човешки органи. В съботното предаване Мира е подготвила и една любопитна образователна разходка във времето. Какви изненади крие бъдещето – таблет, вместо учебник и безжична мишка, вместо тебешир? Като контрапункт е разказът за взаимното училище в Златоград или как през XIX в. по-големите са влизали в ролята на учители на по-малките деца. В рубриката „България облизо” вижте българското чудо за 2013 година – Цари Мали град край Белчин през очите на Веселин Ранков. Актьорът заявява присъствие и в неделното издание на предаването с откровено и лично интервю. В неделя Мира ще разкаже и за една забравена българска земя, показвайки как живеят днес българите в Голо бърдо, Албания. А рубриката „Семейни връзки” е посветена на две сродни души в едно артистично семейство – изключителните Теодосий Спасов и Бойка Велкова.Гледайте „Денят отблизо” с Мира всяка събота и неделя от 11:00 часа по БНТ1! ... още »
От 31-ви януари българските киномани ще могат да избират между три нови премиерни заглавия, сред които се откроява подготвян от няколко години шпионски екшън-трилър, чиито режисьор е създателя на “ТОР: Богът на гръмотевиците” Кенет Брана.Останалите две премиерни ленти в киноафиша са насочен най-вече към почитателите на драматичните оскарови продукции.Ето и заглавията на новите филми:Джак Райън: Теория на хаосаСлед като режисира комиксовия екшън “ТОР: Богът на гръмотевиците” Кенет Брана насочи вниманието си към петия игрален филм от франчайза за анализатора от ЦРУ Джак Райън. Актьорът от “Стар Трек“ Крис Пайн се превъплъщава в образа на Райън, който този път се оказва в центъра на международна кризисна ситуация, която може да доведе до катастрофална война между Съединените щати и Русия. Освен, че режисира “Теория на хаоса“ Кенет Брана поема и главната отрицателна роля на ветерана от войната в Афганистан Виктор Чеверин. Екранни партньори на Брана и Крис Пайн са Кевин Костнър, Кийра Найтли, Колм Фиоре и Михаил Баришников.Преди полунощНоминация за “Оскар” в категорията “Най-добър адаптиран сценарий”.Филмът на Ричард Линклейтър е продължение на романтичните драми “Преди изгрев” и “Преди залез”. Итън Хоук и Джули Делпи се завръщат отново в двете главни роли, а действието на лентата се развива девет години след събитията в “Преди залез”. След като се сдобиват с две деца познатите от предишните два филма персонажи Джеси и Селин решават да прекарат лятната си ваканция в Гърция. Джеси продължава да постига успехи със своите новели, а Селин обмисля възможността за работа във френското правителство. Но появилите се разногласия между двамата са на път да помрачат връзката им.У дома през августДве номинации за “Оскар” в категориите “Най-добра актриса” (Мерил Стрийп) и “Най-добра поддържаща актриса” (Джулия Робъртс).Създателят на “Спешно отделение” Джон Уелс режисира и продуцира тази комедийна драма, която разказва за сложните отношения в многолюдната фамилия Уестън. Съдбите на всички жени от семейството са по един или друг начин неразривно свързани с тяхната властна и взискателна майка Вайлет Уестън. Еклектичният актьорски състав на “У дома през август” е предвождан от Мерил Стрийп, Джулия Робъртс, Юън Макгрегър, Бенедикт Къмбербач, Джулиет Луис, Абигейл Бреслин, Сам Шепърд и Крис Купър. Сценарият на филма е базиран на наградената с “Пулицър” едноименна бродуейска пиеса. ... още »
През 1999-та година по кината в целия свят се завъртя режисирания от М. Найт Шаямалан свръхестествен трилър “Шесто чувство”, в който Брус Уилис изигра главната роля на детски психолог, чиито най-нов случай го среща с изолирано и тормозено младо момче. Филмът надмина всички предварителни очаквания и се превърна в международен бокс офис хит с приходи от над 670 милиона долара.Една година след “Шесто чувство” М. Найт Шаямалан и Уилис обединиха отново сили за направата на мрачния “Неуязвимият”, който също се представи достойно в бокс офис класациите по света. Плановете за заснемането на продължение на лентата не се осъществиха, но за сметка на това Шаямалан и Уилис са намерили друг проект по който да работят заедно.Преди броени часове източници близки да сайта Deadline разкриха, че филма, който ще събере отново дуото зад “Шесто чувство” и “Неуязвимият”, е драма, чиито сюжет разказва за перипетиите пред които се изправя овдовял собственик на книжен магазин. Заглавието на продукцията е “Labor of Love” (“Творение от любов”), а сценария е написан от самия М. Найт Шаямалан преди около 20 години.Един от първите актьори, които изявиха интерес към проекта беше Дензъл Уошингтън, но появилите се разногласия между Шаямалан и компанията 20th Century Fox попречиха да се стигне до снимки. Според последната информация 43-годишния режисьор е успял да откупи сценария от Fox и плановете му са да заснеме филма с подкрепата на студиото зад “Самотният оцелял” и “Два патлака” Emmett/Furla.Брус Уилис ще се превъплъти в главната мъжка роля, а очакванията са, старта на снимките да бъде даден в средата на месец септември, тази година. Историята на “Labor of Love” ще се фокусира върху депресиран собственик на книжен магазин (Уилис), който след трагичната смърт на съпругата си решава да изпълни едно от своите обещания – а именно да премине пеша разстоянието между щатите Филаделфия и Калифорния.Бюджетът за лентата няма да надвишава сумата от 30 милиона долара, а кастингите за останалите роли ще започнат до два месеца. Освен, че поема режисурата М. Найт Шаямалан е също така и продуцент на проекта в партньорство с Рандъл Емет (“Рамбо”) и Джордж Фурла (“88 минути”).Ако всичко протече по план “Labor of Love” ще тръгне по кината през втората половина на 2015-та година. ... още »
3 НОМИНАЦИИ ЗА ЗЛАТЕН ГЛОБУСНай-добър филм КОМЕДИЯНай-добър актьор ХОАКИН ФИНИКСНай-добър сценарий СПАЙК ДЖОУНЗЛЮБОВНА ИСТОРИЯ НА СПАЙК ДЖОУНЗХоакин Финикс се превъплъщава в образа на Тиодор, а ролята на Саманта е поверена на звездата от “Островът“ и “Отмъстителите“ Скарлет Йохансон.Премиера в България: 07.02.2014 г. ... още »
Приключенско-фантастичните филми за вампири и чудовища винаги са се радвали на значителна популярност сред българските зрители и поредното доказателство за това е приличния старт на новия високобюджетен екшън “Аз, Франкенщайн”. Триизмерната лента на Стюарт Бийти дебютира с изненадващо слаби резултати в Съединените щати, но за сметка на това оглави българската бокс офис класация и приходите от изминалия уикенд могат да бъдат сметнати за задоволителни. За трите дни след премиерата си (23-26 януари) “Аз, Франкенщайн” е натрупал общо 90 667 лева – сума, даваща заявка за едно прилично представяне на родна почва, което със сигурност ще бъде по-добро от постиженията на лентите от същия жанр “Ван Хелсинг” и “Подземен свят” (които не успяха да надминат границата от 350 хиляди лева в България).Именно част от екипа на поредицата “Подземен свят” стои зад направата на “Аз, Франкенщайн” и това се усеща от стилистиката на лентата и стабилната й рекламна кампания. Още отсега е ясно, че няма да става дума за впечатляващ бокс офис хит от ранга на “Хобит”, но 3D-продукцията с Арън Екхарт със сигурност ще продължи да вкарва приличен брой зрители през следващия половин месец и в най-добрия случай до края на тази седмица ще надмине границата от 200 хиляди лева.Втората позиция в родния топ 10 е заета от “Вълкът от Уолстрийт”, която оглавяваше бокс офиса през изминалите две седмици. Провокативната лента на Мартин Скорсезе тръгна по кината преди близо три седмици и за този период от време е натрупала повече от приличните за подобно заглавие 680 396 лева. Поне що се отнася до българския бокс офис “Вълкът от Уолстрийт” надмина всички предварителни очаквания и вече се нареди сред най-успешните оригинални филми с високо възрастово ограничение (забранен за лица под 16 години). Честото споменаване на “Вълкът от Уолстрийт” в медиите през изминалите седмици и добрата предварителна реклама определено изиграха решаващи роли в борбата на лентата за зрителско внимание.Базираният на истинския случай филм има шанса да достигне границата от един милион лева, но дори това да не се случи той ще намери място в класацията на най-големите хитове от началото на 2014-та година.“Легендата за Херкулес” заема третото място в класацията, с натрупани за изминалия уикенд (24-26 януари) приходи от 73 914 лева. Заснетата в България лента се върти по кината от десет дни насам и за това време тя е натрупала общо 290 455 лева. Въпреки значителния си бюджет от около 80 милиона долара “Легендата за Херкулес” стартира похода си по световните киноекрани без претенции за огромни постижения в бокс офиса. Досегашното представяне на триизмерната продукция в повечето страни е разочароващо, но подобно на новия “Аз, Франкенщайн” тя се представя прилично на родна почва и по всяка вероятност ще бъде свалена от екран с приходи от над половин милион лева. Четвъртата позиция е за премиерната 3D-анимация “Крадци на ядки”. За първия си уикенд по българските екрани копродукцията между Южна Корея и Съединените щати е спечелила 64 317 лева, което е малко по-добър старт от този на скорошните “непретенциозни” анимации “Кумба” (41 хил. лева) и “Джъстин и рицарите на честта” (61 хил. лева). По отношение на рекламната кампания и предварителния зрителски интерес “Крадци на ядки” не може да се сравнява с конкурентния и все още актуален “Замръзналото кралство” и представянето му в България едва ли ще бъде запомнено с нещо изненадващо. Филмът на Питър Лепениотис със сигурност е привлякъл вниманието на най-верните български почитатели на триизмерното анимационно кино и по всяка вероятност ще бъде свален от екран с приходи в рамките на 200-250 хиляди лева. В световен мащаб “Крадци на ядки” е натрупал над 40 милиона долара и от екипа на лентата оповестиха, че вече се подготвя директно продължение.“Американска схема” е на пето място в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 39 557 лева. Като се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 77 945 лева. Криминалната лента на Дейвид Ръсел е едно от заглавията с най-много номинации за тазгодишните награди “Оскар”, но както често се случва медийния шум около наградите на киноиндустрията не оказват особено влияние на българската публика. “Американска схема” не е от типа продукции, които лесно вкарват българските зрители в киносалоните и по всичко изглежда, че лентата ще остане в сянката на “Аз, Франкенщайн” и все още актуалния (и далеч по-рекламиран) “Вълкът от Уолстрийт”. За разлика от не особено впечатляващите си български приходи 40-милионния филм с Крисчън Бейл се представя напълно прилично в САЩ със спечелени до момента малко над 100 милиона долара.Шестата позиция е за българския “Корпус за бързо реагиране 2: Ядрена заплаха“, който за десет дни по кината е натрупал 122 208 лева. Големите успехи на родните ленти “Операция Шменти-капели” и “Мисия Лондон” едва ли ще бъдат подобрени скоро и повечето български продукции от изминалата една година минаха почти незабелязано по кината. Екшънът “47 ронини” застава на седмо място, със спечелени за пет седмици 1 474 620 лева. Въпреки че не беше едно от най-дискутираните заглавия на 2013-та година филма с Киану Рийвс дебютира с изненадващо добри приходи в България и бързо се нареди сред най-добре представящите се оригинални заглавия от изминалите няколко години. Родните бокс офис резултати са в пълен контраст с изключително слабите приходи на “47 ронини” в Съединените щати, което разбира се не е изненадващо, тъй като тукашната масова публика не се влияе от представянето на дадено заглавие извън границите на България.По всичко изглежда, че филма на дебютанта Карл Ринч ще бъда свален от екран с приходи от около 1 700 000 лева.Анимацията “Джъстин и рицарите на честта” е на осма позиция. За изминалите три седмици от премиерата си филма е спечелил 182 603 лева, което е очакван резултат за непретенциозна и по-слабо рекламирана анимирана продукция. “Джъстин и рицарите на честта” ще се присъедини към класацията от анимационни ленти (в която влизат “Свободни птици”, “Гладиаторите на Рим” и “Тор и легендите за Валхала”), които вкарват в кината най-верните почитатели на триизмерните анимации, но като цяло не предизвикват особено раздвижване сред масовата публика.Музикално-документалния “Джъстин Бийбър: Вярвай” застава на девето място, със спечелени за изминалия уикенд 19 455 лева. В по-голямата част от света премиерната лента не успя да повтори успеха на предишния документален филм за канадския певец “Никога не казвай никога” и по всичко изглежда, че България няма да бъде изключение. Огромният медиен шум, който се вдигна около скорошния арест на Бийбър в Маями може и да е оказал негативно влияние на “Вярвай”, но в крайна сметка това не е от особено значение, тъй като публиката на лентата е ограничена и ясно изразена (момичета в пред-тийнейджърска възраст) и от самото начало очакванията относно българското бокс офис представяне не бяха големи. Най-заклетите почитатели на Бийбър със сигурност ще изгледат “Вярвай” на голям екран, но това едва ли ще помогне много на лентата и по всяка вероятност тя ще бъде бързо изместена от киноафиша.Последната десета позиция е за скъпата анимация на Уолт Дисни “Замръзналото кралство”, която за девет седмици по кината е натрупала 1 893 069 лева. Лентата вече има статута на една от най-успешните анимирани ленти, сдобили се с широко киноразпространение в България, и потвърди за пореден път силния афинитет на родната публика към триизмерните продукции на Уолт Дисни. “Замръзналото кралство” се представя добре и в останалата част от света: до момента 3D-филма на Дженифър Лий е натрупал над 700 милиона долара. ... още »
В продължение на повече от седем години Вин Дизел и режисьора Дуйвид Туохи се опитваха да осигурят финансиране за третия филм от научнофантастичната поредица за анти-героя Ричард Ридик. Дългите преговори със студиото Юнивърсъл Пикчърс се оказаха успешни и снимките протекоха в Канада през първата половина на 2012-та година. Продукцията, чието официално заглавие е “Ридик”, беше предшествана от прилична рекламна кампания, но въпреки това приходите от кинопрожекциите през изминалата 2013-та година не оправдаха предварителните очаквания на продуцентите и анализаторите.Общо по света “Ридик” натрупа 98 милиона долара, което беше сметнато за разочароващ резултат, особено като се има предвид, че лентата е предшествана от популярните сред феновете на фантастиката “Пълен мрак” и “Хрониките на Ридик”. Но въпреки незадоволителните приходи от кинопрожекциите звездата на поредицата Вин Дизел обяви преди няколко часа, че се подготвя директно продължение на “Ридик”. В разпространен чрез Фейсбук видеоклип Дизел заяви, че добрите DVD продажби на третата част са причината поради която от Юнивърсъл Пикчърс са изявили желание да продължат франчайза с още един филм.Дизел: “От Юнивърсъл току-що ми се обадиха и ми казаха, че “Ридик” е на първо място в DVD класациите. Това е победа за всички нас, защото си спомням колко трудно беше да направим този филм и с то с толкова малък бюджет. От студиото ме информираха, че искат да започнем разработването на следващия филм от поредицата.”Дизел на разкри допълнителни детайли за проекта, но се смята, че той със сигурност ще се завърне отново в главната роля на Ричард Ридик. Тъй като е все още прекалено рано не се знае дали Дейвид Туохи ще седне на режисьорския стол на “Ридик 4” или от студиото ще търсят негов заместник.В най-добрия случай още тази година ще стане ясно кога ще започнат снимките на четвъртия филм от поредицата. ... още »
Много са заглавията-изкушения, които ще фокусират вниманието на публиката през март. Сред тях има няколко, които ще поканят публиката в най-голямата кинозала на Балканския полуостров – Зала 1 на НДК. Започваме с ексклузивната прожекция на „Съдилището” – най-новия филм на Стефан Командарев, с който ще бъде открито 18-ото издание на София Филм Фест на 6 март 2014. Едно от най-очакваните заглавия на 2014 година – „Гранд Хотел Будапеща” на Уес Андерсън, ще дойде в София непосредствено след премиерата на филма на Берлинале 2014. „Великата красота” на Паоло Сорентино вече притежава Златен глобус за чуждоезичен филм и е на крачка да се сдобие със същото Оскарово отличие. Номинираният за Оскар с музиката на легендарния Джон Уилямс „Крадецът на книги” на режисьора Брайън Пърсивал също ще има специална гала-прожекция през март. С представянето на двете части на „Нимфоманка” на провокативния Ларс фон Триер ще поставим акцент на специално събитие в рамките на фестивала. След извънредния успех и множеството награди и фестивални отличия на „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”, който е единственият български филм, изкачил се до шортлистата на деветте кандидатури за чужоезичен Оскар, най-новият филм на Стефан Командарев пресъздава на големия екран съкровен разказ за обикновени хора и техните необикновени съдби. Баща и син трябва да се върнат към забравеното минало, за да срещнат дълго пазени тайни и да преоткрият пътя към себе си – това е историята в „Съдилището”. Главните роли са поверени на Асен Блатечки, Мики Майнолович, Ованес Торосян, Параскева Джукелова, Ина Николова, със специалното участие на Христо Мутафчиев. „Съдилището” ще бъде представен ексклузивно в рамките на „София Филм Фест”, а през месец октомври ще може да бъде гледан в киносалоните из цялата страна.***Когато младежът Уес Андерсън е поставял пиеси в задния двор и е снимал своите първи филми на Super 8, надали е подозирал, че за поредна година ще му бъде оказана честта да открие още един от най-авторитетните и дългогодишни световни фестивали, които определят насоки и тенденции в света на киното – Берлинале. Самият Мартин Скорсезе е почитател на филмите на Уес Андерсън, както и всички киномани, които са гледали поне един от седемте му авторски пълнометражни творения – от „Ракета в бутилка” 1996 година до „В царството на пълнолунието” – филмът, с който беше открит 65-ия фестивал в Кан през 2012 година.„Гранд Хотел Будапеща” проследява премеждията на един портиер във фамозен европейски хотел нейде през 20-те години на 20 век – след като му е завещана скъпоценна картина, бившата й собственичка се оказва мъртва. Нейният син се заклева да отмъсти на портиера, когото подозира в убийство, а междувременно пиколото става най-доверения приятел на екстравагантния „concierge”. Изключителен актьорски състав е ангажирал Андерсън в поредната си приказно-шантава история - Ралф Файнс, Едуард Нортън, Оуен Уилсън, Тилда Суинтън, Джуд Лоу, Бил Мъри, Ейдриън Броуди, Харви Кайтел, Джейсън Шуорцман, Уилям Дефо, Джеф Голдблум, Сърша Ронан, Том Уикинсън, Матийо Амалрик, Ф. Мъри Ейбрахам, и съвсем сигурно всеки един от тях се справя невероятно с ролята си, колкото и да е малка (или голяма) тя. Авторът-режисьор споделя: „Опитвам се да не се повтарям. Но изглежда правя точно това във филмите си. Не става нарочно – просто моите истории са изключително лични, и въпреки всичко са интересни за публиката. Мисля, че ме критикуват заради това, че обръщам повече внимание на стила, отколкото на съдържанието, и заради безбройните детайли, с които товаря персонажите си. Но всъщност всяко решение е предизвикано от желанието моите герои да се развиват.” Непосредствено след премиерата си в Берлин, „Гранд хотел Будапеща” ще се срещне и с почитателите на Уес Андерсън в София.Най-новата творба на италианският киномайстор Паоло Сорентино носи поетичното име „Великата красота / The Great Beauty” и вече притежава Златен глобус за най-добър чуждоезичен филм. Възможно е съвсем скоро да се сдобие и със съответното Оскарово отличие, а през декември 2013 вече беше избран и за най-добър филм на Европейските филмови награди, където получи и признание за режисьорската работа на Сорентино, и за актьорското превъплъщение на Тони Сервило. С десетки награди и номинации от множество международни кинофоруми, между които и номинация за Златна палма от Кан 2013, филмът на Сорентино ще има възможност да се срещне и с българската публика – единствено в рамките на София Филм Фест през март. Джеп Гамбардела е изискан италианец отвъд средната възраст, живее в Рим, автор е на един роман-бестселър, издаден преди доста години, води удобен живот, списва колонка за култура и харесва бляскави партита. Такова е и празненството по случай 65-ия му рожден ден, а след това той потегля из улиците на вечния, невъобразимо красив град, за да се срещне с различни персонажи, да си спомни моменти от живота, да си даде сметка истинско ли е всичко около него... „Този филм е за отлитащото време и за онези часове и дни, които се оказват пропилени в живота ни, - споделя режисьорът. – Отминалото време се превръща в бреме, и тежестта на живота ни изнурява. Но все пак, по някакъв начин успяваме да дарим с достойнство отредените ни дни... Във филма всъщност няма място, което трябва да се достигне – хората се носят из реалността. Само главният герой има точно определено място, където трябва да отиде – на среща с най-важния момент от миналото, срещата с любовта на живота му в неговата младост...” Работата на Брайън Пърсивал по един от най-успешните британски тв-поредици „Имението Даунтън” получи признание още през 2011 година с наградата „Еми” на Американската академия за телевизионно изкуство. „Крадецът на книги” е вторият пълнометражен филм на режисьора, познат най-вече с работата си по телевизионни проекти. Едноименната книга на родения през 1975 година австралийски писател Маркъс Зюсак, по която е направен филма, за кратко време се превръща в бестселър и е преведена на над 30 езика. Интригуваща, обаятелна, с невероятна атмосфера – много са определенията за усещането от потяпането в историята, пресъздадена в „Крадецът на книги”. Разказът се води от името на Смъртта, по време на Втората световна война, когато малката 9-годишна Лизел Мемингер прегръща магията на писаното слово, за да спаси себе си и приемното семейство, приютило я като тяхна собствена дъщеря. Това е история за триумфа на човешкия дух и за истинската радост от това да можеш да обичаш, да бъдеш обичан и да споделиш любовта във време на ужаси и неописуемата безскрупулна, нечовешка реалност на нацистка Германия. Светът на книгите е място, където можеш да намериш убежище от живота, когато в него вилнеят убийства, черна злост и разрушения. Много критици, видели филма по света, обръщат специално внимание на изпълнението на младата Софи Нелис, както и на невероятното актьорско майсторство на Емили Уотсън и Джефри Ръш. Особената атмосфера на киноразказа се допълва от музиката, дело на легендарния Джон Уилямс, който почти всяка година от 1968 до ден днешен получава абсолютно заслужени номинации за Оскар – и печели пет от тях. ***„Забрави за любовта!” – време е за среща с провокативния, анти-догматичния, разкрепостения Ларс фон Триер, чиито най-нов филм „Нимфоманка” разбунва духовете в киното вече няколко години. Особено сериозно стана положението в последните 10 месеца, когато еротичната епопея беше завършена и режисьорът започна да подава на жадната публика различни откъси и кратки текстове, които „на час по лъжичка” поддържаха апетита за още и още интригуващи моменти. Триер има амбицията, и успява по невероятно дълбок, философски начин, да разкаже „поетичната история за еротичното пътешествие на една жена от нейното раждане до 50-ата й годишнина”. Неговата гледна точка е на главната героиня – самообявилата се за нимфоманка Джо, а ролята е поверена на Шарлот Генсбур. Нейни партньори в предизвикателния киноразказ са цяла плеяда от небосклона на холивудското и европейското кино – Стелан Скарсгард, Шая Лебоф, Джейми Бел, Кони Нилсен, Ума Търман, Крисчън Слейтър, Уилям Дефо и др. В програмата на 18-ия София Филм Фест е подготвена специална ретроспектива на Ларс фон Триер, като режисьор, към когото фестивалните селекционери отдавна изпитват определено и заслужено пристрастие, а двете части на „Нимфоманка” ще бъдат показани като специално събитие в Зала 1 на Националния дворец на културата. Разбира се, филмът ще бъде показан не само пред фестивалната публика през март, но и ще стане част от програмата на кината в София и страната, разпространяван от „Арт Фест” и програмата „София Филм Фест на път/Операция Кино“. ... още »
Американският документалист Джон Слатъри отделя повече от 2 години, за да проучи из основи влиянието на Холивуд върху мароканците и да заснеме „Казабланка, моя любов”, в който на фона на колоритни екзотични пейзажи, симпатични мароканци споделят любопитни факти от своя живот и разказват за любимите си холивудски звезди.Как дойде идеята за заснемането на „Казабланка, моя любов“?Когато се върнах в САЩ (след като живях в Мароко 2 години, а след това и 1 година в Париж), хората, които срещнах винаги имаха нещо положително за споделяне относно Париж. Почти всеки коментар за града беше от типа: „Аз обичам Париж”. Дори и хората, които никога не са стъпвали там. Но коментарите за Мароко се разпределят в две категории:1. СТРАХ : Страхуваше ли се, докато живя там? Трудно ли ти беше? Опасно ли е?2. ФИЛМИ: Обожавам „Лорънс Арабски“! Гледал ли си „Блек Хоук”?„Казабланка, моя любов“ е опитът ми да разнищя връзката между „страха” и „филмите” у американците.Изглежда е отнело много време да се подготвите за филма, имайки предвид всички тези архивни кадри, изследвания и анкети за арабския народ. Мислиш ли, че нещо се е променило към днешна дата?Имам копие от книгата “Лошите араби в киното“ на Джак Шахийн. Тази книга беше като Библия за мен, докато пишех сценария за филма. Отидох до едно старо антикварно магазинче в Лос Анджелис и там намерих видеокасети с повечето от арабските филми. След това изминаха 6 месеца, докато изгледам всички тези филми, редактирайки материала. Филмът ни отне две години. Относно промяната, настъпило е раздвижване в съзнанието на зрителите, но често става въпрос за ПОВЕЧЕ страх и ПОВЕЧЕ омраза. Как избра главните персонажи във филма Хасан и Абдел? Имаше ли предварителен кастинг и имаше ли сценарий, който те трябваше да следват по време на снимките?Публикувахме следната реклама на цяла страница във второто по популярност списание в Мароко: „Американска продукция набира марокански актьори. Опит не се изисква. Възраст - между 19 и 25 години.”Прослушването продължи 4 дни – видяхме и заснехме 80 младежи. Като гледате началото на филма, ще видите самия кастинг. Това всъщност са документални кадри от официалното прослушване. Сцената, в която видите Хасан и Абдел за първи път е първият път, когато и ние ги видяхме. Всички кадри заснети в черно и бяло са документални.Kъде в Мароко се чувстваше най–комфортно?Най – добре се чувстваш там, където те приемат като приятел. Най-хубавото е да се сприятелиш с местните и да опознаеш с тях страната.По време на филма, постоянно питаш хората „Кой е любимият ти актьор?“. Би ли споделил кой е твоят?Уважавам много актьори, но Джина Роуландс и Питър Фолк от филмите на Джон Касаветис са ми любими.Сподели твоят топ 5 за 2013-та?Съжалявам, но повечето филми, които ми направиха впечатление тази година бяха стари. Наскоро гледах за първи път на филмова лента филми на Фасбиндер, във филмовия архив в Бъркли. Това бяха най-добрите филми, изгледани от мен за тази година. Какви са плановете ви занапред? Може би документален филм за друга екзотична, отдалечена земя?Следващият ми филм ще бъде за бездомниците в Америка. Те реално са толкова близо до нас, но в същото време може да приемем, че са в една много далечна, различна земя от нашата. Филмът представя живота на Джеймс Дигс, соул изпълнител от Чикаго, който създава групата The Knight Brothers, и след като години наред пълни концертните зали и свири с някои от най-известните соул музиканти, остава бездомен. И така вече 25 години.„Казабланка, моя любов” ще се прожектира на 31.01 от 21.00ч. в Дома на киното! ... още »