|
АРТИСТ
|
Клайв Оуен, италианската му колежка Алба Рорвахер и полската режисьорка Малгожата Шумовска се присъединиха към журито на Международния филмов фестивал в Берлин. Както вече е известно, в него освен тях ще работят френската фотографка Брижит Лакомб, киножурналистът от сп. „Сайт енд Саунд” Ник Джеймс и немският актьор Ларс Айдингер. Мерил Стрийп ще се справи със задачата да е негов председател. Най-новият проект на Оуен е „Валериан и Градът на хилядата планети” на Люк Бесон. Рорвахер е участвала във филми като „Аз съм любовта” и „Спящата красавица” на Марко Белокио. Шумовска вече е показвала в Берлин филмите си „Леки момичета”, „In the Name of” и „Тяло”, за който е носителка на наградата на режисура. Ейдингер изгря на екрана с „Всички останали” на Марен Аде през 2009. Известен е и с участия във филмите на Алексей Учител „Матилда” и на Оливие Асаяс „Облаците на Силс Мария”. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Джонатан Хърман и Андреа Бърлоф са щастливи, че са номинирани за оригиналния си сценарий за „Straight Outta Compton”, но са разочаровани, че филмът не беше оценен подобаващо в нито една друга категория.„Смятаме, че работата на колегите ни по филма заслужава признание – споделя Бърлоф. – Ние разказахме тяхната история. Без режисьора Ф. Гари Грей, Айс Кюб, Доктор Дре и продуцента Скот Бърнстайн, както и прекрасните актьори О’Ший Джаксън Джуниър, Кори Хоукинс и Джейсън Мичъл нямаше да го има този филм.” Двамата са работили по сценария в продължение на няколко години и са написали няколко чернови. „Беше ни трудно да влезем в стила на филма, просто защото такива подобни филми няма – казва Бърлоф. – Затова и продуцентите бяха нервни, докато не предадохме окончателния вариант.” ... още »
|
|
|
ТВ
|
Докато в момента тече работата по подготовката на втория сезон на „Джесика Джоунс”, изникна въпросът дали Триш Уокър (Рейчъл Тейлър) няма да има по-централна роля в него. Това се дължи на факта, че в комиксите е и костюмираната героиня Хелкет. Дали няма да я видим такава в новия сезон? „Едно от нещата, които много ми харесват в „Джесика Джоунс”, е, че всеки герой в комикса си има и второ име, или тайнствена самоличност – обяснява Рейчъл Тейлър. – Мисля, че Триш като останалите има лице за пред света и скрита самоличност, която дори пред себе си не би искала да признае. Тя крие някои от нещата, които Джесика притежава. А също така е и доста амбициозна. В сериала си го каза направо, когато Джесика я попита: „Какво още искаш, Триш?” – „Да спася света.” Ако има уменията на супергероиня, на които се радва Джесика, вероятно би се развихрила.” ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Джеръми Дайсън и Анди Найман са написали сценария и смятат да режисират заедно „Истории с призраци” („Ghost Stories”). Мартин Фрийман и Джордж МакКей ще участват в главните роли във филма. Найман, който участва в едноименната пиеса, ще изиграе своята роля в нея и във филмовата й версия – тази на професор Филип Гудман – преподавател по психология и скептик по отношение на паранормалните явления. Той обаче се замисля дали все пак няма призраци, когато получава писмо от ментора си Чарлс Камерън. Камерън е считан за мъртъв от 15 години, но се оказва жив, но има нужда от помощ в три случая с преследвани от призраци хора. Снимките ще стартират през септември, а премиерната дата на филма във Великобритания ще е следващата година през май. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Франция е на път да отнеме първенството на Великобритания по отношение на предоставянето на услуги в сектора на анимационните филми и визуалните ефекти. От 2009 г. насам секторът се ползва изключително успешно от данъчни облекчения, като през последната година 5-6 компании са излезли на международния пазар и смело работят за големи американски продукции.От 2009 г. насам 26% от 96 проекта, които са се възползвали от Закона за данъчните облекчения в киното, са 11 анимационни пълнометражни филма, 11 анимационни сериала и 6 филма, залагащи на специалните визуални ефекти. Те обаче са изразходили 48,5% от общите разходи според закона. През 2015 г. секторът вече е завладял две трети от разходите. ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Джордж Милър ще оглави журито на 69-ия Международен филмов фестивал в Кан, който ще се състои между 11 и 22 май. „За мен ще бъде чест да съм на този легендарен фестивал, докато се разкриват новите световни киночудеса, както и да прекарам време в пламенни дискусии с останалите членове на журито,” споделя в свое изявление австралийският режисьор. През последните няколко години на върха на журито във френския фестивал все е режисьор – миналата година бяха братята Коен, преди това – Джейн Кемпиън, а преди нея – Стивън Спилбърг. Миналата година на фестивала бе показан най-новият филм на Милър – „Лудия Макс: Пътят на яростта”. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Италианското правителство разкри плановете си за дълго отлаганата реформа в киноиндустрията, която цели да разтърси из основи местното производство, дистрибуция и кина. Културният министър Дарио Франческини обясни на среща с режисьорите Бернардо Бертолучи, Джузепе Торнаторе, Паоло Сорентино и Роберто Бенини: „Всяка година фирми, които работят с киносъдържание като телевизии, интернет провайдъри, телефонни оператори и кинодистрибутори, ще дават своите 12% ДДС за Филмов фонд, като това ще доведе до събиране на сума от 400 млн. евро в него. По този начин в киното ще се влеят 60% повече средства.” Първите и втори филми на режисьори ще получават 15% от общия фонд. Очакват се финансови инжекции за млади продуценти, филмови фестивали и бъдещи инвеститори в киното. Нараства и процентът, който ще отива в независими продукции. Италианските продукции и копродукции ще получават финансиране въз основа на минали икономически показатели за зрители и приходи и художествени качества. Телевизиите ще бъдат задължени да показват по-голям процент местна продукция. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Базиран на комикса за най-нестандартния антигерой на Marvel Comics, ДЕДПУЛ разказва историята за произхода на бившия агент на Специалните части, превърнал се в наемен убиец - Уейд Уилсън. Измамен военен експеримент го обезобразява, но му дава силата светкавично да се регенерира и той приема алтерегото Дедпул. Въоръжен с новите си способности и извратено чувство за хумор, Дедпул се впуска в преследване на човека, който почти е разрушил живота му.Режисьор на филма е Тим Милър, в главната роля и продуцент на ДЕДПУЛ е Райън Рейнолдс. Участват също Морена Бакарин, Ед Скрайн, ТиДжей Милър, Джона Карано, Бриана Хилдебранд и други. Сценарият е дело на Рет Рийз и Пол Уерник, Роб Лайфелд и Фабиан Найсеза. Продуценти са Саймън Кинберг и Лорън Шулър Донър, а легендата на Marvel Comics, Стан Лий, освен изпълнителен продуцент, се появява и в забавно камео във филма. Джон Дж. Кели, Джонатан Комак Мартин и Адитя Суд също са изпълнителни продуценти. Оператор на филма е Кен Сенг, монтажист Джулиан Кларк, художник е Шон Хауарт, а Ангъс Страти е дизайнер на костюмите. Музиката е на Том Холкенборг.Изпълнителният продуцент Стан Лий е категоричен: „Няма друг герой като Дедпул, а Райън Рейнолдс играе така, сякаш е роден за ролята, - казва Лий. - Точно както Робърт Дауни-младши е роден да бъде Железния човек. Просто не мога да си представя някой друг освен Райън в образа на Дедпул."Рейнолдс се потапя изцяло в безбройните (и често смахнати) аспекти на героя. „В света от комикса Дедпул е съвременен мъж, който получава възможност да постъпва правилно от гледна точка на поп културата, но в най-неподходящия момент, - остроумничи актьорът. - Това е, което го прави интересен образ за мен, а също така му придава известна доза безграничност."Рейнолдс има дългогодишна връзка с филмовите образи на култови комиксови герой. Дълбоката му отдаденост към разработването на филма продължава по време на продукцията, когато участва в брейнсторм среща с режисьора Тим Милър и сценаристите Рет Рийз и Пол Уерник („Зомбиленд").Тим Милър, за когото ДЕДПУЛ е режисьорски дебют на игрален филм, отбелязва: „Мисля, че личността и ДНК-то на Райън наистина се сливат с героя. Това сходство е стабилна основа за изграждане на персонажа и е причината Райън да е толкова привлечен от Дедпул."„Райън има невероятно чувство за хумор, много е пъргав и наистина се сливаше с образа, - казва Рийс. – По определен начин той се превърна в нашата Дедпул полиция. Всеки път, когато атмосферата ни бягаше или не уцелвахме някоя реплика, Райън казваше: „Не мисля, че това звучи като Дедпул." И ние знаехме, че той е най-добрият съдник, защото Райън познава и обича комиксите и придоби изказа и чувството за хумор на Дедпул."„Останахме верни на образа до колкото бе възможно, - добавя Рейнолдс. – Придържахме се към идеята, че Дедпул осъзнава, че е комиксов анти-герой. Това ни даде свободата да разкажем историята по напълно нетипичен начин. ДЕДПУЛ зае място, на което никой друг комикс филм не е стъпвал. И дори не се е доближавал."Дедпул е известен също като Устатия наемник, не без основание. „В много филми по комикси имате чувството, че дори да ги гледате без звук, пак ще разберете какво се случва, - отбелязва Рийз. – Тук искахме да се чува гласът на Дедпул и комичните му коментари, затова вложихме много в диалозите. Това не е един от онези филми, където героят мълчи в продължение на 15 минути. В ДЕДПУЛ другите герои не могат да се вредят да си кажат думата, защото той постоянно ръси блестящи лафове и безумни шеги."Дедпул е уникална фигура във Вселената на Marvel. Фабиан Найсиеза и Роб Лайфелд създават Дедпул, който притежава не особено типична за супер герой нагласа. Той язвително контрастира с идеализираните герои и злодеи, които населяват другите комикси на Marvel. Дедпул с поведението си и неприличен речник разчупва стандартните рамки.Лейфелд се присъединява към възхищението на Стан Лий от работата на създателите на филма по пренасянето на героя на големия екран. „Дедпул експлодира с екшън, - казва Лайфелд. - Райън, Тим Милър, Пол и Рет извличат най-доброто от комиксите през последните десетина години и предлагат филм, който комбинира всичко заедно. Убеден съм, че ДЕДПУЛ ще отнесе всичко по пътя си!"Режисьорът Милър представя на екрана накъсан разказ, който прелита назад и напред във времето. Филмът е всичко друго, но не и предсказуем, като същевременно е разбираем за онези, които никога досега не са срещнали Устатия наемник. Симпатията към героя се дължи отчасти на черното му чувство за хумор. „То наистина го прави привлекателен по особен начин, - отбелязва Рейнолдс. – Дедпул притежава светъл, оптимистичен възглед към живота, въпреки че досега биографията му е доста жалка. Имам предвид, че е ужасно обезобразен от експериментите, които са го дарили със супер силата му. И не може да намери любов. А и е луд за връзване!"Според Рейнолдс, режисьорът на филма споделя някои от чертите на Дедпул. „Тим носи в себе си малко от саркастично отношение на Уейд Уилсън, - казва Рейнолдс. - Той говори по подобен начин, движенията и позите му напомнят Дедпул. Мисля, че това помогна на Тим да се свърже с героя. Той наистина знае как да балансира дозите екшън и хумор с премерен патос, защото в някои отношения Уейд Уилсън е трагичен герой." ... още »
|
|